Heinäkuu oli kuumimmillaan. Suurin osa henkilöstöstä iloisesti kesälaitumilla ja itse kukin kesämielellä. Selailin LinkedInin kesäisiä päivityksiä ja sielläkin tulvi lomapäivityksiä ja iloisia kuvia. Olimme myös sopineet kummipojan kanssa Särkänniemi-päivästä. Päivä oli naurua ja iloa täynnä ja kerrassaan oivallinen syntymäpäivälahja tälle pikkumiehelle.
Ilokseni huomasinkin Slack-kanavallemme tehdyn huomion kamppiksesta ja ehdotuksen osallistua mukaan! Juha Heikkilä oli törmännyt mielenkiintoiseen hyväntekeväisyyskampanjaan kesälomaltaan ja välitti heti osallistumistoiveen AtoZin nimissä muiden tietoon. Vaikka tosiaan suurin osa henkilöstöstämme oli kesälomalla, niin idea otti tuulta alleen hetkessä. AtoZ on ihmisen kokoinen - nyt ja tulevaisuudessa. Tämä slogan ei ole tuulesta temmattu, vaan kumpuaa meistä itsestämme. Olemme aiemminkin osallistuneet erinäisiin hyväntekeväisyyskampanjoihin, jotka koskettavat työntekijöidemme sydäntä jollain tavalla. Tämä kampanja sopi meille täydellisesti.
Mistä sitten oli kyse?
Tam-Silk ja toimarinsa Juha Haapasaari päätti ryhtyä tuumasta toimeen ja auttaa koronavuoden koettelemia, vähävaraisempia perheitä tuomalla kesämieltä ja mahdollisuuden hurvittelupäivään Särkänniemessä rannekkeiden muodossa. Oman rannekekontribuutionsa lisäksi he lähtivät fasilitoimaan laajempaa hyväntekeväisyyskampanjaa, johon sekä yksityiset että yritykset saivat ottaa osaa. Lisäksi Särkänniemi lähti kamppikseen mukaan antamalla liput puoleen hintaan!
(kuvan Copyright Tam-Silk / Juha Haapasaari)
Osallistuminen oli kerrassaan malliesimerkki myös AtoZin toimintatavasta. Aloite osallistumiseen tuli #AtoZtyypiltä, tällä kertaa Juha Heikkilältä. Yhdessä pohdimme, lähdemmekö mukaan ja jos niin mikä olisi sopiva määrä/summa. Tämän jälkeen pohdimme, mistä budjetista rahat otetaan. Vasta tässä vaiheessa jouduimme häiritsemään “kirstunvartijoita” kesälomilta, koska summa meni toiminnassamme yhdessä sovituista rajoista sen verran yli, että oli syytä keskustella rahankäytöstä laajemmin. Tietyissä rajoissa jokainen meistä voi yrityksen rahaa käyttää liiketoimintaa edistäviin tarkoituksiin ilman sen isompia lupia. Kaikki #AtoZtyypit kuitenkin ymmärtävät, että raha ei puussa kasva ja investointeihin pitää löytyä perustelut ja se raha on jostain muusta pois. Korona-vuodet ovat vähentäneet esimerkiksi rekrytointi- ja myyntitapahtumia, joten markkinointibudjetissa oli varaa tämän kaltaiselle hyväntekeväisyys- ja toki markkinointihenkiselle tempaukselle.
Kampanja oli huikea menestys kokonaisuudessaan! AtoZ on tässä ilolla mukana ja tekee nyt 50 lasta yhtä onnellisiksi kuin tämä #AtoZtyypin kummipoika.
Ihanaa loppukesää ja nautitaan elokuun auringosta! Näillä ajatuksilla ja muistoilla on ihana aloitella syksyn työrupeamaa.