Näin tammikuun ensimmäisinä päivinä on ollut aikaa reflektoida mennyttä vuotta: Mikä meni hyvin ja mikä hieman heikommin? Voi pojat, kun olisi tässä markkinassa kivaa olla alalla se erilainen ja voida vain hehkuttaa vuosi toisensa jälkeen pelkkää menestystä ja kasvua. Ihan emme siihen tällä kertaa pysty, mutta aika hyvin me mielestäni vedimme ottaen huomioon markkinaympäristön haasteet. Liikevaihtoa tahkoimme kuitenkin 3,6 miljoonaa ihan kelvollisella reilun 13 % tulostasolla (vielä arvio).
Vuosi 2024 oli meille ennen kaikkea tulevaisuuden rakentamisen vuosi. Teimme vuoden aikana merkittäviä tekoälyyn liittyviä investointeja ja kilpailuetua luovaa tuotekehitystä. Muutoinkin tekoäly näytteli suurta roolia toimintamme painopisteissä. Tulevaisuuteen katsoessamme päätimme esimerkiksi kouluttaa koko henkilökuntamme tekoälyosaajiksi. Tälläkin hetkellä AtoZilla pyörivät kuukausittaiset koko henkilökuntaa koskevat tekoälykoulutukset. Elämme yhden paradigman muutosta, josta kaikki eivät selviydy voittajina. Uskonkin ohjelmistopalvelualalla tekoälyosaamisen mahdollisimman laajan levittämisen olevan jo lähitulevaisuuden välttämätön kilpailutekijä.
2024 keväällä AtoZ tuli osakkaaksi Publishertools Oy:hyn, joka uudistaa tekoälypohjaisilla SaaS-ratkaisuilla kirjakustannusalaa. Tällä hetkellä yritys elää mitä mielenkiintoisinta vaihetta, kun ensimmäiset asiakkaat ovat juuri ottaneet järjestelmät käyttöönsä ja palaute niistä ollut valtavan hyvää. Markkinakysyntää järjestelmille on ollut jopa enemmän, kuin mitä uusia asiakkaita on kyetty ottamaan vastaan. Tämän uuden vaiheen myötä vuoden lopussa AtoZin pääkaupunkiseudun liiketoiminnoista vastannut Tuomo Falck siirtyi puolisisäisellä siirrolla Publishertools Oy:n liiketoimintajohtajaksi. Isot kiitokset Tuomo sinulle ajastasi AtoZilla! Yhteistyömme toki jatkuu edelleen käytännössä päivittäisenä. Olen todella innoissani Publishertools Oy:n toiminnasta ja uskon siitä tulevan suuren kansainvälisen menestyksen.
AtoZ GPT:n kehitimme alunperin sisäiseen käyttöömme tehostamaan omaa toimintaamme. Esiteltyämme järjestelmää asiakkaamme havaitsivat sen lukuisat käyttötarpeet myös oman toimintansa tehostamisessa. Vastaavaa oman datan tekoälyavusteisen käsittelyn järjestelmää ei ole markkinoilla tarjolla, jossa tiedon käsittely ja säilytys tehdään varmasti tunnetuissa paikoissa, vaikka vain Pohjoismaissa, tekoälyjättiläisten pääsemättä tietoihin käsiksi. Näinpä 2025 jatkamme järjestelemän kehitystä ja mahdollistamme jatkossa asiakkaillemme varmasti tietoturvallisen tavan oman datansa tekoälyavusteiseen käsittelyyn. AtoZ GPT 2.0 tuleekin olemaan vuoden 2025 AtoZin suurin investointi.
AtoZtyypit kouluttautumassa AI:n syövereihin
Kaudelle 2024–2025 aloitimme yhteistyön Tapparan kanssa ja olemme nyt näkyvillä Nokia-areenan laitamainoksissa Tapparan kotiotteluissa. Lisäksi järjestämme asiakkaillemme mahdollisuuden kokea ottelutunnelmaa aitiopaikoilta, sillä haluamme viettää aikaa asiakkaidemme kanssa myös työkontekstin ulkopuolella ja vahvistaa näin keskinäisiä suhteitamme. Yksi merkittävä syy tähän yhteistyöhön oli myös tunnettuutemme kasvattaminen. AtoZ ei ole vielä laajalti tunnettu yritys IT-alaa seuraamattomien keskuudessa, ja haluamme tehdä itsemme tutummaksi laajemmalle yleisölle.
Tärkeimpänä kumppaninamme olivat rakkaiden #AtoZtyyppiemme lisäksi tietysti asiakkaat, jotka selvästi arvostavat meitä. Tästä erinomaisena esimerkkinä oli AtoZin asiakastutkimuksessa saamamme aivan mieletön NPS arvosana 91! Oli valtava ilo havaita, kuinka merkittävää lisäarvoa asiakkaillemme tuomme osaamisemme kautta. Tuomme jatkossa osaamistamme yhä enemmän esille kuukausittaisten #AtoZtyyppien esittelyiden kautta sekä viemme blogituotantoamme myös teknisemmän sisällöntuotannon suuntaan. Suuret kiitokset asiakkaillemme ja kumppaneillemme luottamuksesta! Olkoon yhteistyömme menestyksekästä myös 2025 ja toki meille uusiakin asiakkaita mahtuu 😉
Tsemppiä Tapparalle kauteen!