AtoZ & SataDiag yhteistyössä
Asiakkaan tarpeesta koodiksi ja satojen ihmisten yhteiseksi ohjelmistoksi.
SataDiag on vuonna 2009 toimintansa aloittanut liikelaitos, joka tuottaa diagnostisia sekä lääke- ja välinehuollon palveluja Satakunnan sairaanhoitopiirin alueella ja useissa sen ulkopuolisissa yksiköissä. SataDiagin toiminta perustuu noin 500 ammattilaisen osaamiseen muun muassa laboratoriotutkimuksiin, seulontaan sekä sairaalafysiologiaan liittyvissä sairaanhoidollisissa palveluissa.
SataDiagin yhteistyö AtoZin kanssa alkoi, kun SataDiagin sairaalafysiologian vastuualuejohtaja Virpi Tunninen alkoi pohtia, voisiko sähköistä tiedonsiirtoa eri yksiköiden välillä helpottaa millään tavalla.
Ongelma oli siinä, ettei käytössä ollut valmista ja toimivaa järjestelmää, jolla saataisiin välitettyä lääkäreille tietoja esimerkiksi lausunnoista, tutkimustuloksista ja päivämääristä sekä potilaista ja heidän vastaanotoistaan.
”Aiemmin tiedot jaettiin kymmenille henkilöille yhteisessä Excel-taulukossa, jonka yhtäaikainen käyttö, vaihtelevat merkintätavat, tutkimusten määrä ja epäjärjestys tekivät taulukon käyttämisestä varsin kankeaa”,
Tunninen muistelee lähtötilannetta.
Räätälöity ohjelmisto kehitettiin idearikkaan vuorovaikutuksen pohjalta
Virpi Tunninen kuuli AtoZista ensi kertaa ystävältään.
”Olin kuullut AtoZin ohjelmistosuunnittelusta, ja otettuani yhteyttä ja kuvattuani ongelmamme heille aloimme yhdessä määritellä tavoitteita tietojärjestelmälle: Mitä ohjelmiston pitää kyetä tekemään? Mitkä oikeudet sihteerillä, lääkärillä tai fyysikolla täytyy järjestelmässä olla? Miten tiedonsiirto onnistuu tietoturvan puitteissa?
Suunnittelun pohjalta AtoZ loi meille selainpohjaisen Tieto 2 -nimisen ohjelmiston todella reippaalla aikataululla, ja se on nyt ollut meillä noin kolme vuotta sujuvassa käytössä. Nyt voimme välittää lausuntoja ja tutkimustietoja toisella puolella Suomea asuvalle lääkärille samassa järjestelmässä, johon jokaisella on omat tunnukset oikeuksineen”, Tunninen kertoo.
Ohjelmisto on Tunnisen mukaan käytettävyydeltään yksinkertainen ja siten työtaakkaa roimasti keventävä työväline, joka on maksanut itsensä takaisin moninkertaisesti jo nyt.
”Tieto 2 on helpottanut arkeamme, parantanut toimintamme laatua ja auttanut täyttämään lainsäädännön määrittelemät tavoitteet erinomaisesti. Myös kirjanpito on todella vaivatonta, eikä kirjattua tietoa katoa, kun kaikki informaatio on yhteisessä järjestelmässä eikä taulukoissa tai pahimmillaan vihkoissa ympäriinsä.
Parasta on ollut nimenomaan se, ettei meidän ole tarvinnut muokata omia työtapojamme jonkin jo olemassa olevan ohjelmiston raameihin, vaan Tieto 2 on suoraan räätälöity vastaamaan edellytyksiämme ja toimintamalliamme,” Tunninen toteaa tyytyväisenä.
Järjestelmä laajennetaan kattamaan koko käytössä oleva laitteisto
Tällä hetkellä AtoZilla ja SataDiagilla on kehitteillä uusi, jalostuneempi versio Tieto 2 -ohjelmistosta.
SataDiagilla on käytössä valtava määrä erilaisia laitteita, joiden käyttö vaatii jatkuvaa huoltoa ja laadunvarmistusta vaihtelevilla mittauksilla ja aikaväleillä. Laitteilla on myös erilaisia lakisääteisiä hyväksymis- tai toimenpiderajoja useiden eri ammattiryhmien tahoilta. Näihinkään ei ole ollut olemassa valmista ja yhtenäistä ohjelmistoa.
”Aloimme pohtia, voisiko Tieto 2 -järjestelmää laajentaa kattamaan myös laitteistoamme ja sen ylläpitoa. Yhteisten työpajojen avulla AtoZ toteuttaa päätetyt tavoitteet askel askeleelta, ja voimme antaa matkan varrella palautetta ja kehitysideoita. Tavoitteena on, että ohjelmiston laajennus on valmis syksyllä”, Tunninen sanoo.
Asiakkaan tyytyväisyys on palvelun keskiössä
Virpi Tunninen on vilpittömän kiitollinen AtoZin palvelun asiakaslähtöisyydestä.
”Olen suorastaan hämmästynyt, miten AtoZ on pystynyt poimimaan vuoropuhelustamme olennaisen ja toiminnallisen tarpeen sekä jalostamaan sen valmiiksi ohjelmistoksi.
Lisäksi asiakkaan roolissa meille on näyttäytynyt selkeästi se, miten mutkaton AtoZ on yrityksenä ja yhteistyökumppanina: AtoZin taitava väki tekee työnsä sutjakasti, he ottavat hienosti vastaan palautetta ja yhteydenpito heidän kanssaan on vaivatonta – myös virallisten työaikojen ulkopuolella. Voimme suositella AtoZia oikein lämpimästi eteenpäin”, Tunninen kehuu.
AtoZin ohjelmistosuunnittelu SataDiagille sisältää siis
- selainpohjaisen tiedonvälitysjärjestelmän suunnittelun ja toteuttamisen ideasta valmiiksi ohjelmistoksi
- ohjelmiston jatkuvan päivittämisen asiakkaan tarpeiden perusteella
- ohjelmiston laajentamisen sairaanhoidollisissa palveluissa käytettävään laitteistoon
Eikö järjestelmäsi Excelissä enää skaalaudu? Rakennetaan yhdessä teille räätälöity web-palvelu. Ota yhteyttä #AtoZtyyppeihin!
Myös he luottavat #AtoZtyyppeihin
Liity tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon
Myös he luottavat #AtoZtyyppeihin
Tutustu myös muihin asiakastarinoihin
Edunvalvonta asiakkaan parhaaksi
Päätimme hyödyntää IT-projektissa asiantuntijaosaamista Porkan ulkopuolelta,
joten laitoimme ilmoituksen Codemenin
ohjelmistoyritysten verkostoon.
AtoZin asiantuntija toimii Porkan hankkeessa projektipäällikkönä, eli hän koordinoi hanketta Porkan edustajana ja valvoo siinä Porkan etua.
IT-järjestelmien kehitys on Kukkosen mukaan
edennyt sujuvasti ajoittaisista haasteista huolimatta.
Asiantuntijat tuotekehityksen apuna
Mylab käyttää tietojärjestelmiensä kehityksessä omien työntekijöidensä lisäksi myös ulkoisia asiantuntijapalveluita, mitä kautta AtoZkin astui mukaan kuvioon.
Mylabin juuret ovat Pirkanmaalla, ja teemme tiivistä yhteistyötä täkäläisten softayritysten kanssa.
AtoZ otti meihin yhteyttä ja tiedusteli, olisiko meillä tarvetta osaavalle ohjelmistokehittäjälle. Siitä yhteistyömme lähti sitten rakentumaan ja on jatkunut nyt puolisentoista vuotta
Räätälöity Tieto 2-ERP asiakkaan tarpeita kuunnellen
Suunnittelun pohjalta AtoZ loi meille selainpohjaisen Tieto 2 -nimisen ohjelmiston todella reippaalla aikataululla, ja se on nyt ollut meillä noin kolme vuotta sujuvassa käytössä. Nyt voimme välittää lausuntoja ja tutkimustietoja toisella puolella Suomea asuvalle lääkärille samassa järjestelmässä, johon jokaisella on omat tunnukset oikeuksineen”,
Tunninen kertoo.
Digitaalista palvelu- ja tuotekehitystä A to Z.
Tarjoamme osaamistamme laajalti eri ohjelmistokehityksen osa-alueissa. Palvelumme kattaa ratkaisut konsulttipalveluista kokonaisten tietojärjestelmien suunnitteluun ja toteutukseen.
Projektinhallinta ja edunvalvonta
Varmistamme ohjelmistokehityshankkeiden sujuvan toimituksen alusta loppuun, eli A:sta Z:aan.
Laadunvarmistus & Ohjelmistotestaus
”Laatu pitää nähdä – mutta myös tuntea”. Tunnemme syvää huolta ohjelmistoratkaisujen laadusta. Sen vuoksi laadunvarmistus on lähellä sydäntämme ja haluamme varmistaa asiakkaallemme laadukkaat ratkaisut.
Ota suora yhteys #AtoZmyyntiin
Lupaamme syventyä ongelmasi ratkaisuun kaikella intohimolla ja osaamisella.
Tommi Kauppinen
Ollaan yhteydessä!
Minut tavoitat parhaiten soittamalla
045-8546652
tai tekstiviestillä, WhatsAppilla ja meilillä.
Verkostoidun mielellään myös LinkedInin välityksellä.
LinkedIn